Leven, liefde & gezin

Maandoverzicht: Februari

Februari zit er al weer op. Ook al was ie dit jaar een dagje langer, het blijft nog altijd een korte maand. Heb je dan eens een beetje geld over aan het eind van de maand ipv een stukje maand aan het einde van je geld 😀

Februari was een maand waarin het meer op herfst leek dan op winter, dat ik meer de wagen ‘van stal’ mocht halen ipv de fiets om de koters overal naartoe te ‘taxiën’, dat ik om onverklaarbare redenen constant gebukt ging onder walgelijke migraine en dat de vermoeidheid ten huize Desnyder toesloeg. Niemand raakte nog uitgerust. Een winterdipje?

Maar in februari waren er ook hele leuke dingen!
Zo verschanste ik mij in mijn keuken en probeerde ik een heleboel nieuwe gerechten en maakte ik een heleboel rommel (die ik met veel plezier deel op Instagram. Eens iets anders dan die eeuwig-mooie-in-scène-gezette-foto’s 😉 ).
Prei en worteltjes met kabeljauw en gremolata, een recept van Karola’s Kitchen. De pasta met geitenkaas, de rijstschotel met tonijn en sperziebonen, de stamppot met zoete aardappel, feta en walnoten en de Griekse tomatenrijst met feta van Lekker & Simpel werden ook getest en heel zeker goedgekeurd.
Het zijn momenteel twee van mijn meest favoriete sites om ideetjes op te doen als ik mijn wekelijkse menu opmaak! Recepten zonder gedoe die sowieso slagen!

Untitled design

Februari was ook de maand dat ik knikkebolde voor tv als manlief me weer onder lichte dwang liet meekijken naar De Mol. Ben ik nou de enige die het allemaal een beetje boring vind?
Maar er was ook nog de zalige uitlach-tv à la Temptation Island. Wie wil nu zulk zelfdestructrief gedrag missen? Komaan?!
En dan was er ook nog de tearjerker ‘The time traveler’s wife’. Zalig zitten janken voor tv. Terwijl Husband me enkele zijdelingse blikken toewerpt.

Naast voor tv hangen, trokken we er ook op uit! Zo brachten we een bezoekje aan de binnenspeeltuin in Molenheide, Saraland, gingen we diertjes kijken in Planckendael, werd er gebasket, werden er hobby’s beoefend en ging ik met een vriendin lunchen bij Noordoever.

20160213_161134 (1)

We knutselden uitnodigingen in elkaar, vlaggetjes om een kale muur in de woonkamer te pimpen, kleefden een muursticker op onze keukendeur, propten DVD-spelers en digicorders in een fancy doos en kochten een levensboom bij Hip en Hot die op zijn beurt ook werd opgeleukt! (Ik zit er nog elke dag verliefd naar te staren)

Untitled design (1)

En ook al sloeg de migraine en de vermoeidheid keihard toe, er werd ook hard gesport. Er werd gesquat en gelopen dat het een lieve lust was. Onder het mom ‘zwaartekracht zal ook mij ooit in mijn kont bijten… letterlijk’, rende ik in februari 67, 92 km bij elkaar.
Ik kan nog steeds niet normaal stappen.
De eerste keer yoga was ook een feit! Moet je 32 voor geworden zijn… Go figure… Wat ik er van vond, lees je hier. Ik verklap al één iets: ‘murw’ is goed, heel goed 😉

Voor de rest van de tijd stond ik vooral veel te staren naar onze family command center, trying to figure out how the hell we het allemaal gaan bolwerken.

Familie spreuk ;)

Ach ja, de maand is om en we zijn er heelhuids doorheen geraakt! Schouderklopje voor mezelf, ik heb iedereen er levend doorheen geloodst! 😉

Follow me on Bloglovin and Facebook!
6 gedachten over “Maandoverzicht: Februari

Geef een reactie

