Creativiteit

Verjaardagsfeestje: DIY-uitnodigingen

Binnenkort wordt er hier eentje een jaartje ouder. 9 jaar. Al 9 jaar geleden dat ie nog zo mooi in mijn schoot paste. Nu, met zijn 1m40 (en nog een beetje) gaat dat al iets moeilijker, my ‘little giant’.

Tijd dus voor het organiseren van een feestje voor vriendjes, familie, het bestellen van een taart, het uitzoeken van een cadeautje en natuurlijk het maken van uitnodigingen.

Vroeger kocht ik altijd van die voorgedrukte uitnodigingen die je zomaar in de boekhandel kan krijgen, maar ik was die eerlijk gezegd een beetje moe. Je zag diezelfde uitnodigingen meerdere keren per jaar passeren. Dus begon ik ze zelf te maken, samen met de jarige! Zo kunnen ze er hun persoonlijkheid een beetje in laten weerspiegelen, is het origineel en ze zijn zo trots op hun zelfgemaakte uitnodiging!

Ik maakte deze uitnodigingen dmv de website Canva. Je kan daar de meest uiteenlopende zaken maken! Van postkaarten tot headers tot blog graphics!
Voor dit koos ik voor design ‘Card’. Die heeft ongeveer de afmetingen die ik wou hebben.
Eens je je design hebt gekozen kan je beginnen met ontwerpen.

Hier komt dus de jarige in beeld 😉 Een klik op ‘elements’ en mama schoof braaf een stoeltje opzij en liet hem maar begaan, af en toe een handje helpend met afbeeldingen opzoeken enzo, maar voor de rest kon hij er al goed mee overweg. Kinderspel dus! Hence: zelfs ik kan ermee overweg.

Eens het ontwerp af is hoef je maar op de knop ‘download’ te klikken rechtsboven en te kiezen voor welke manier van opslaan jij wilt. In dit geval kozen we voor jpeg.
Na het opslaan van de afbeelding nog even plakken in een Word document zodat ik de afmetingen nog iets beter kon aanpassen naar eigen wensen en zodat ik er 2 op 1 A4 blad kon printen en klaar is kees! Printen en knippen maar! Op de foto hieronder kan je zoonlief zijn creatie linksboven bewonderen.

DSC_0028

Voor de info zoals datum, uur, waar, enzovoort ging ik in Word te werk. Word biedt echt een zee van mogelijkheden als je een beetje zoekt en verder denkt.
Printen, knippen en klaar!
Rechtsonder op op bovenstaande foto het resultaat.

Nu moeten we deze 2  natuurlijk nog samenbrengen tot een mooie, kleurrijke kaart. Daarvoor ging ik even op zoek in de Action. Daar vond ik deze leuke design blokken boordevol leuk, stevig papier! De jarige mocht zijn favoriete dessins uitkiezen. Mama knipte ze even tot A4 formaat. Dubbel vouwen en de zelfgemaakte uitnodiging erop kleven!

Op de voorkant (aan de buitenkant dus) pronkt zoonlief zijn ontwerp als echte eyecatcher en aan de binnenkant komt het stukje met alle info.

DSC_0034DSC_0036 met balkje

Morgen mag de trotse, toekomstige 9-jarige deze uitdelen op school!

3 gedachten over “Verjaardagsfeestje: DIY-uitnodigingen

Geef een reactie

