Overig

Gezond lunchen? Dat doe je bij Noordoever!

Sinds maandag heb ik een nieuw favoriet lunchadresje: Noordoever, gelegen in de Vaartkom te Leuven.
Een eetcafé waar gezond, biologisch en vegetarisch eten wordt ‘geserveerd’. Welnu, geserveerd… het eten wordt er aangeboden in buffetvorm. Je neemt wat je wilt en aan de kassa wordt je bord gewogen en betaal je per gram (€0,031/gr).
Het leuke, en eerlijke, daaraan vind ik dat als je geen al te grote eter bent, je ook gewoon minder opschept en dus ook minder betaalt, wat in andere restaurants/eetcafé’s niet het geval is. Daar krijg je steeds dezelfde portie als jouw buur-die-wel-veel-kan-eten en betaal je evenveel, maar moet je wel de helft van wat er op je bord ligt in de vuilbak laten kieperen achteraf. Vind ik altijd zo’n zonde…

Nu ben ik niet zo’n echte bio/veggie freak, ook al eten we hier heel gevarieerd (yep, hier komt er wekelijks vegetarisch, vis èn vlees op tafel), maar het eten bij Noordoever beviel me echt wel! Ik liet alles met aubergines mooi links liggen (mijn maag keert al om als ik er nog maar aan denk), maar al de rest viel echt in de smaak, ook al ben ik geen echte veggie-kenner 😀 Het is altijd leuk om nieuwe smaken te ontdekken, niet?
Ze trachten ook om zoveel mogelijk met lokale producten te werken, kunnen we niet anders dan toejuichen toch?

Het interieur is heel strak en sober, niet te veel tierlantijntjes, maar toch gezellig. Mijn enige opmerking zou zijn: doe iets aan de akoestiek, dit kan je gerust doen aan de hand van gordijnen, die dan ook nog eens het winterzonnetje dat misschien een beetje te hard in de ogen scheen kunnen tegenhouden. Want als heavy migrainelijder had ik het wel een beetje moeilijk om een deftig gesprek te voeren met mijn tafelgenote met al die bijkomende geluiden die mijn hoofd er nog eens bij moest verwerken.

De buurt waar Noordoever gelegen is, is de laatste jaren echt aan een opmars bezig. Er worden continu nieuwe gebouwen bijgebouwd, oude panden verbouwd, nieuwe zaken geopend et cetera. Wordt dit de nieuwe hippe buurt in Leuven? Misschien wel!
Wie in Noordoever door het raam kijkt kan trouwens genieten van een uitzicht op de boten in de, weliswaar kleine, haven van Leuven.

En dit alles op nog geen vijf minuten van mijn deur! Yep, mij zien ze daar nog! 😉

noordoever.jpg

Follow me on Bloglovin!

Een gedachte over “Gezond lunchen? Dat doe je bij Noordoever!

Geef een reactie

