Leven, liefde & gezin

Een overdosis familie, het bestaat.

Deze week tijdens mijn luie momenten, al scrollend op Facebook, zag ik posts voorbij komen van het ene neefje dat bij die tante logeert, het andere nichtje bij een andere tante, die neefjes bij oma en opa, broers en zussen die continu elkaars deur platlopen enzovoort, en ik zei oprecht opgelucht tegen Husband dat ik toch zo blij ben dat wij wat verder weg wonen van iedereen.

Begrijp me niet verkeerd, I love them to bits. I really, really do. En heel vaak mis ik ze ook, verlang ik naar wat family quality time. En het ‘sociale vangnet’ dat zo’n dicht-bij-elkaar-wonende-familie biedt vind ik geweldig! Dicht bij elkaar wonen heeft zijn voordelen en leuke kanten. Je kan elkaar steunen van heel dichtbij, neefjes en nichtjes die wat vaker met elkaar kunnen rondhangen, … Het lijkt allemaal idyllisch en gezellig, niet?

Maar het idee alleen al van dag in, dag uit je hele familie, schoonfamilie en diens offspring je woning te zien binnenvallen doet mijn haar toch een beetje recht komen. Soms is dat vragen naar problemen, want gegarandeerd dat er strubbelingen komen als je zo vaak bij elkaar gaat binnenvallen. Is het niet door volwassenen die hun klep niet kunnen houden, zijn het wel de koters die na verloop van tijd elkaars ogen uitkrabben (geloof mij, als ik zeg dat ze dag in, dag uit bij elkaar gaan ‘buurten’, dan is het nog een understatement).
Die onverwachte bezoekjes zijn trouwens sowieso niet aan mij besteed. Ik moet mij daar altijd een beetje mentaal op voorbereiden (did I already mention I’m a weirdo? 😀 ).

Ik hou ervan om die bende halve garen (we hebben het van iemand geërfd) hier over de vloer te krijgen, ik kan oprecht genieten van hun gezelschap, en iedere keer dat we samen tijd doorbrengen is het echt volop ambiance, plezier en fun.
Maar trop is trop. Na enkele dagen samen met hen heb ik toch altijd weer een beetje nood aan een ‘herstellingsperiode’. Om weer bij mijn positieven te komen (je hebt geen idee wat een ‘drukke bende’ betekent totdat je je in het gezelschap bevind van onze familie, trust me 🙂 ).
Een overdosis familie, het bestaat.

Neen, ik zou het niet zien zitten om op een steenworp afstand van elkaar te wonen. Eén gek tegelijk in dit huis is meer dan genoeg 😀 . Laat mij maar op een tweetal uurtjes afstand wonen van iedereen, laat mij ze maar af en toe eens oprecht missen, ik geniet dan nog des te meer van de momenten die ik wèl samen met dat zootje ongeregeld doorbreng 😉

0e4c8649c99e7b350007b91daa2ffea4

3 gedachten over “Een overdosis familie, het bestaat.

Geef een reactie

