Creativiteit·Interieur & DIY

DIY: opberger voor dvd-speler/digicorder/…

Ken je dat, dat stukje muur in de woonkamer waar de tv hangt (of tegen staat) met daaronder een meubel of iets dergelijks met een dvd-speler, digicorder, spelconsole, … en de daarbij horende sh*tload aan kabels die er aan de achterkant aan bengelen?
Yep, dat stukje muur waar ook jij je waarschijnlijk aan ergert.
Mij is het al altijd al een doorn in het oog geweest. Hangt daar niet alleen een lelijke tv, daaronder staat ook nog eens al die troep. Die dan nog walgelijk veel stof vangt (Ik moet dringend aandelen kopen bij Swiffer).

Nu, al een tijdje geleden had ik al die kabels ‘verstopt’ in schattige bloemendoosjes in een poging om het iets ordentelijker te maken. Bewijze deze foto:

Collage tv

Maar nog steeds deed het het niet voor mij. Die lompe, zwarte ‘doosjes’ bleven me irriteren.

Als je een woning bouwt of helemaal verbouwt, kan je dit natuurlijk allemaal mooi wegwerken, maar wij wonen nu eenmaal in een huis waar er niet zo superveel opties zijn om deze toestanden weg te werken. De enige optie die we hebben vraagt nogal wat kap- en slijpwerk (oa de mastodont van een schouw/haard net naast de tv weghalen en vervangen door een iets compacter en strakker, moderner exemplaar) en dat staat nu eenmaal niet bovenaan ons prioriteitenlijstje als het op verbouwingen aankomt 😉

Maar een tijdje geleden ontdekte ik op Pinterest een DIY-laadstation:

bed0e16a6c85977751079b75a2496539

Dit bracht me op een idee! ‘Hé, wat als ik nu eens een mooie, grote doos neem en al die rommel daarin prop? Alles netjes weggestopt èn een pak minder afstofwerk!’ Geweldig, toch?! 🙂

Ik had hier nog een grote doos uit de Ikea staan, sneed een groot gat in de achterkant en sneed de voorkant open in de linker- en rechterhoek (zodat je precies een deurtje hebt. Zie foto hieronder 😉 ). Ik zette de dvd-speler, digicorder en wifi-router erin, duwde al die lelijke kabels erbij et voilà! Alles netjes opgeborgen! 🙂

collage tv afgewerkt.jpg

Als we niet naar tv kijken doen we het klepje vooraan dicht (Waar is die dvd-speler?! 😉 ) Nestelen we ons in de zetel voor een tv-uurtje, dan doen we het klepje gewoon open! I love it!

Nu wel nog wat aan Husband’s oren zeuren voor een kabelgootje (heet dat zo?) aan de muur zodat de kabels die nu nog zichtbaar langs de muur bengelen ook weggestopt zijn. 😉

Follow me on Bloglovin!

2 gedachten over “DIY: opberger voor dvd-speler/digicorder/…

Geef een reactie

