Overig

Bloggers be like tag

bloggers-be-like-tag

Photo credit: http://www.haremaristeit.nl/

Iedere dag installeer ik mij aan mijn laptop (of aan mijn smartphone 🙂 ) en neem ik even de tijd om nieuwe artikels te lezen op blogs die ik volg.
Zo botste ik op de blog van Nesrin op een nieuwe tag in het leven geroepen door Maris van haremaristeit.nl.

Nu, aangezien ik nog vrij nieuw ben in het bloglandje weet ik niet zoveel af van zulke ‘tags’ (whoops!), maar deze leek me echt tè leuk om te laten liggen! Altijd leuk om elkaar beter te leren kennen! Invullen dus, die handel!

1. Hoe lang blog je al?

Eigenlijk nog maar sinds 19 januari, nog echt niet lang dus!

2. Wat vind je het allerleukst en het allerstomst aan bloggen?

Het allerleukst: het is vooral een zalige creatieve uitlaatklep. Je kan over vanalles en nog wat bloggen, whatever comes to mind! Of het nu dat nieuwe receptje is dat je hebt uitgeprobeerd of jouw laatste creatieve uitspatting (al dan niet gelukt) of gewoon eens lekker wilt ‘zeveren’ over wat er door je hoofd spookt op dat moment, alles is mogelijk 😉

3. Wat zijn jouw beste kwaliteiten als blogger en aan welke punten wil je nog sleutelen?

Oh jee… Beste kwaliteit is, denk ik, dat ik heel ruimdenkend ben en dat je dan waarschijnlijk ook over heel uiteenlopende onderwerpen nog artikels gaat terugvinden in de toekomst. Het komt ook goed van pas voor als er reacties worden geplaatst. Tot nu toe alleen maar leuke reacties gehad, maar het kan niet anders dan dat er ooit wel eens een minder leuke zal tussen zitten, kwestie van dat ook te proberen begrijpen, niet?
De punten waar ik nog aan wil sleutelen zijn misschien wel eventuele schrijffouten (I know, erg, he? Mijn Engels is beter dan mijn Nederlands, stel je voor!) en het nog wat meer verdiepen in de ‘technische kant’ van het bloggen.

4. Wie zijn jouw favoriete bloggers uit binnen- en buitenland?

Insomniac en Daily cup of blablabla. Ze hebben een supergrappige schrijfstijl en ik krijg ook altijd het gevoel dat ze niet alles meteen willen verbloemen. Gewoon… real life stuff.

5. Welke drie artikelen op je blog, zijn het meest gelezen of gedeeld op social media?

Dat is aan de hand van een plug-in, he? (Zie je, ik moet nog veel leren 😀 ) Kan ik je dus niet meteen zeggen. Het stuk over Temptation Island heeft precies wel het meeste lezers getrokken (als ik WordPress mag geloven) èn de meeste reacties.

6. Welke misvatting over bloggen hoor je het meest, of welk onderdeel van bloggen heb je zelf onderschat?

Er kruipt echt wel veel tijd in! Je eigen blog onderhouden en ook nog eens op de hoogte willen blijven van andere blogs, het komt niet vanzelf. Dat is toch iets waar ik heel fel van ben geschrokken. Maar ik doe het daarom echt niet minder graag!

7. Aan welke bloggersclichés maak jij je schuldig?

Wat zijn zoal de clichés? 😉

8. Krijg je hulp, of doe je alles voor je blog helemaal zelf?

Alles op mijn eentje. Alhoewel… als je Husband meerekent die de diy-projectjes tot een goed einde tracht te brengen die ik dan op mijn beurt op mijn blog zwier, dan krijg ik hulp 😉

9. Wat voor soort blogs lees je graag en hoeveel bloggers volg je?

Dat is eigenlijk heel uiteenlopend, hoor. De mama-blogs, de ‘blabla’-blogs (waar er over vanalles en nog wat uit het dagelijkse leven wordt verteld) en de foodblogs zijn toch wel mijn favorieten.

10. Plan jij je blogberichten van tevoren in, of post je alles ‘live’?

Als er een onderwerp in mijn hoofd schiet, schrijf ik dit op op een lijstje. Maar het artikel zelf is ‘live’.

11. Welke gouden (of technische) tip heeft jou geholpen en zou iedere blogger moeten weten?

Momenteel nog niet echt tips van mijn kant… daarvoor ben ik nog veel te groen 😀

12. Wat is de mooiste ervaring (of samenwerking) die je met je blog hebt gehad?

Ik vind het gevoel van ‘samenhorigheid’ en de interactie met andere bloggers gewoon heel fijn.

13. Wat is het stomste dat je ooit als blogger hebt gedaan/zijn er dingen waar je achteraf spijt van hebt?

Tot nu toe nog niks, maar ik verwacht me nog wel aan zoiets in de toekomst 😉

14. Hoe ga jij om met jouw privacy? Deel jij veel persoonlijke dingen op je blog of scherm je bewust bepaalde dingen af?

Ik probeer het allemaal nogal ‘afgeschermd’ te houden qua foto’s. Mezelf helemaal ‘blootgeven’ vind ik niet zo erg, maar naar de kindjes toe ben ik toch ietwat voorzichtig. Twee van de drie zijn ook niet van mij, maar mijn stiefkinderen, dan is het ook niet meer dan normaal dat ik niet zomaar continu foto’s van hen ga posten. Ik kan mij voorstellen dat hun mama dat niet zo fijn zou vinden en dat moet ik nu eenmaal respecteren.
Als het over schrijven over gebeurtenissen/voorvallen gaat, dan neem ik het daar niet zo nauw mee. Kwestie van hun naam niet te vermelden enzo en dan ben je er ook weer uit, he 😉

15. Wat hoop je nog een keer met/via/dankzij je blog te kunnen doen?

Op dit moment doe ik het vooral omdat ik het superleuk vind! Niets meer, niets minder. Ik verwacht dan ook niks in de plaats, gewoon dat ik misschien andere mama’s/stiefmama’s/vrouwen tips kan meegeven. Of een glimlach op iemand zijn gezicht kan toveren door een bepaald artikel. Of een ‘Ach ja, dat heb ik nu ook altijd! Zie je wel dat dat normaal is!’. Als dat lukt, is het voor mij geslaagd 🙂

Wil jij de tag ook invullen? Link Maris en laat haar weten dat je de tag hebt ingevuld en dan zet zij jou op de lijst met bloggers die de tag hebben ingevuld. Deze lijst publiceert zij dan binnen een paar weken op haar blog!

Veel succes en vooral: VEEL PLEZIER!

Follow me on Bloglovin!

6 gedachten over “Bloggers be like tag

  1. Jammer ik was benieuwd wat je het allerstomste vindt aan bloggen. Wat ik het leukste vind is inderdaad de creatieve uitlaatklep. De stomste is toch dat je te veel tijd, energie en aandacht aan je blog besteed. Meer dan je soms wilt. Maar dat is mijn mening natuurlijk 😀

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

