Overig

Temptation Island: de verleiding is groot… of toch niet?

Temptation Island, het programma waar niemand naar kijkt, maar iedereen wel over kan meepraten 😉
Net zoals vele anderen stemde ook ik mijn tv gisteren af op Vijf. Tot ongenoegen van Husband. Hij heeft het niet zo voor zulke tv. Moet ik maar houden voor als hij aan het werk is, zegt hij dan. Dikke pech voor hem, hij mocht het samen met mij uitzitten 😀

Na een vijftal minuten zat ik al met één wenkbrauw hoog opgetrokken naar mijn scherm te staren (trust me, als ik ze nog hoger had opgetrokken hing ze nu in mijn nek).
Na een kwartier vroegen Husband en ik onszelf af of ze de vrijgezellen geselecteerd hadden op hun IQ. Gewenst niveau: onder 100, welteverstaan.
“Ik ben Jill en ik krijg altijd wat ik wil” is als het ware pure poëzie.
Of “Ik voel me niet schuldig tegenover de meisjes van de koppels, want wij helpen hen om uit te vinden of hun vriend wel goed voor ze is”, je kan zo in de hulpverlening…
Of bij de vrijgezelle heren: “Hé, jij bent geil!!! En ik ook!!” Seriously?! Nu niet iets waar je meteen voor in katzwijm valt, toch?
Neen, de mannen zouden heel veel in het werk moeten stellen om mij te kunnen verleiden. In de eerste plaats: hun mond dicht houden en helemaal niks meer zeggen.
Ik zou waarschijnlijk die 10 dagen mijn bed niet uitkomen uit pure verveling.

Het is geen tv van de bovenste plank. Neen, absoluut van geen hoogstaand niveau, maar het heeft iets. Het trekt je toch aan, zulke programma’s, die ‘trashtv’. Programma’s waardoor je je weer even at the top of the gene pool voelt. En soms ook net wat we nodig hebben na een zware, drukke dag: hersenloos tv-staren. Programma’s bekijken waarbij je niet teveel moet nadenken en die je een goed-over-jezelf-gevoel kunnen geven. Kan ook al eens deugd doen, niet? 😉

Waarom kijk ik er eigenlijk naar? Wel, voor hetgeen ik hierboven al schreef, maar ook omdat er iets mij nieuwsgierig maakt naar wat een mens drijft om aan zo’n zaken mee te doen. Vier koppels die bewust (of onbewust) hun relatie saboteren onder het mom ‘Is hij/zij wel te vertrouwen?’.
Dus je sleept je partner mee naar een tropisch, broeiend heet eiland waar dag en nacht zwoel en feestend kunnen doorgebracht worden? Je sleept hem mee naar 10 dagen gevuld met drank, feesten en ‘niks moet alles mag’-toestanden? En je duwt hem zo goed als zelf in de armen van 10 lustige vrijgezellen die als enige doel hebben: jouw partner inpalmen?
Tja, dat lijkt me de meest correcte en waarheidsgetrouwe test die je maar kan doen, after all: zo’n situaties en zo’n tropische omgeving komen we toch continu tegen in ons dagdagelijkse leven in het grijze België en Nederland, niet?? *sarcasm mode on*
Sommigen zouden voor minder beginnen fladderen…

That’s not a f*cking test! (pardon me my French) Je zet verdorie de kat bij de melk EN duwt hem er nog es met zijn neus dubbel en dik in! Wat verwacht je dan?
Om dan na die 10 dagen al jankend terug naar België/Nederland te kruipen onder luide ‘zie je wel’s, ‘ik wist het’s en ‘hadden we er maar nooit aan meegedaan’s.
Zulk ‘zelfdestructief’ gedrag kan je toch niet anders dan met open mond aanstaren?

Ok, ok, ok… ze kunnen toch wel 10 dagen trouw blijven aan hun partner, zeker?! Ik hoor het je al denken. En ik denk er ook zo over. Als Husband voor zijn job in het buitenland zit, hou ik het ook wel een weekje of 2 uit, hoor. Zelfs langer. No problem!
Maar het is nu niet bepaald dezelfde situatie, he? De laatste keer dat hij in het buitenland zat, stonden er geen 10 schaars geklede vrijgezelle mannen op mijn tuintafel te huppelen op de tonen van ‘Drank en drugs’, wachtend op een zwak ‘Oh, wat mis ik Husband toch zo erg!’ *snif*-moment van mijn kant om toe te slaan.

Kijk ik volgende woensdag terug? You betcha! Om 21u slof ik richting mijn zetel met onder de ene arm mijn kersenpitje, onder de andere arm een bak popcorn (you know, om richting het scherm te keilen) en een brommende Husband achter me aan slepend, om na een uurtje lachen en grollen mezelf richting mijn bed te slepen… feeling at the top of the gene pool.

Follow me on Bloglovin!

 

9 gedachten over “Temptation Island: de verleiding is groot… of toch niet?

  1. Ik ben het hier echt zooooo mee eens! Heb gisterenavond de aflevering ook gezien. Heb me ten eerste serieus geergerd aan die twee nederlandse meisjes die de hele avond op hun stoel hebben gezeten (daarvoor doe je toch niet mee?) en al helemaal aan de mannen die er al meteen heel vrolijk invlogen (denk echt niet dat iedere man zo losjes gaat doen vanaf het begin) en toch ben ook ik van plan om volgende week weer te kijken! 😀

    Liked by 1 persoon

  2. Oh wat beschrijf je dat leuk zeg 😀 LOL! Heb zelf een hele tijd naar Ohoh Cherso gekeken en ook dat programma van Geer en Goor, waar zo ongeveer de enige zin die gebezigd werd: ‘Ik heb er de kracht gewoon niet voor’ was. Tenenkrommend en tegelijk hilarisch. Ze horen erbij die programma’s om ’t verstand op nul te zetten even 😉 Af en toe best fijn. Maar toch wil ik niet teveel tijd verkwisten met tv (want zo voelt het bijna altijd, uitzonderingen daar gelaten als bv Downton Abbey; heeeerlijk, ik zit er helemaal in.) Veel plezier met TI, snap het best 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

